Ką matysime antradienį ir trečiadienį

by

Prieš einant i ŠMC parodą, verta susipažinti su parodos recenzija. Ją galima rasti ČIA>

Apie Artūro Railos projektą „Žemės galia“ – ČIA>

ČIA> – ŠMC informacija apie parodą. Mokykloje galite pavartyti parodos katalogą ir Mirjam Wirz kuruotos parodos „Gatvės fotografija“ laikraščio Flash Institut numerį.

Primenu, kad antradienį susitinkam ŠMC nuo 15.30 , o trečiadienį – nuo 16.00 val. Parodoje mus lydės gidė.

Ką matysime?

„Lietuvos dailė“ – tai kas dvejus metus organizuojama Lietuvos šiuolaikinio meno apžvalginė paroda. Šių metų parodoje, skirtoje vien fotografijai, dalyvauja net virš 100 autorių. Ją sudaro 8 dalys (6 kuratoriniai ir 2 solo projektai), kuriose apžvelgiami skirtingi laikotarpiai, kartos, žanrai ir įvairiapusiški šiuolaikinio meno santykiai su fotografijos medija.
Legendinio žurnalo „Nemunas“ fotoredaktoriaus Romualdo Rakausko sudaryta paroda „Auksinis „Nemuno“ dešimtmetis 1967 -1977“ pristato Lietuvos meninės fotografijos pradžią – ryškiausius autorius, labiausiai atmintyje įstrigusius pavienius darbus iš šio leidinio fotopuslapių, ir, žinoma, žurnalo emblema tapusius fotografinius aktus.
Meno istorikė Margarita Matulytė siūlo išmėginti kai kurių fotografijos istorijos schemų stabilumą ir parodai „Testas: 11 vs 1“ atrinko vienuolikos menininkų darbus, sukurtus nuo XX-o amžiaus vidurio iki šių dienų – net labai gerai žinomi autoriai prisistato su niekada neeksponuotais darbais ir atskleidžia netikėtas savo kūrybos puses.
Šių dienų istorijos pasakojamos Lietuvos spaudos fotografijos klubo vadovo Jono Staselio sudarytoje parodoje „Aistra miestui“ – čia pristatomi geriausi spaudos fotografų dokumentiniai kadrai, nebūtinai patekę į žiniasklaidos puslapius.
Su reklamine fotografija, užtvindžiusia miestus, diskutuoja parodos „Vilniaus metro“ autoriai – kuratorius Valdas Ozarinskas joje dalyvauti pakvietė fotografijos mėgėjus, kuriems pasiūlė sukurti reklamą sau patiems.
Jaunieji menininkai kviečia apmąstyti šiuolaikinę reginių kultūrą ir vaizdų infliaciją. Kuratorių Julijos Fominos ir Valentino Klimašausko sudaryta parodos dalis „Kai vaizdas tampa pokalbiu“ – tai erdvė ne tik jaunųjų autorių sukurtiems ar surastiems vaizdiniams, bet ir pokalbiams, filmų peržiūroms ir kitiems įvykiams.
Mirjam Wirz kuruotą parodos dalį „Gatvės fotografija“ sudaro trys dalys: 3-iasis laikraščio Flash Institut numeris, inspiruotas detektyvinių žanrų, gatvės fotografijos ir film noir tradicijų, vis kitoje miesto vietoje vykstantis Flash baras, kuris kviečia išnaudoti žinomas erdves neįprastu būdu, ir gatvės performansai.
Greta grupinių parodų, parodoje rodomi ir du personaliniai projektai. Dainiaus Liškevičiaus foto-instaliacija „Rentgenas“ susideda iš daugybės vaizdų, kurie keletą metų buvo fotografuojami jo bute visiškoje tamsoje, naudojant fotoaparato blykstę – privačios erdvės fotografijų rinkinys, tapęs nesąmoningu dienoraščiu.
Artūro Railos projekte „Žemės galia. Mitologinis Vilnius“ fotografija yra tik viena iš sudedamųjų dalių: milžiniški fotopaveikslai, atsiradę bendradarbiaujant su Lietuvos baltų-pagonių bendruomene, specialiai sudarytas Vilniaus miesto geonergetinių žemės galios srautų žemėlapis, koncertas, paskaitos.
Reklama

Žymos: , ,

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s


%d bloggers like this: