PARODOS ATIDARYMAS: ZOO fotografija. Kaunas. Paskutinis sovietmečio dešimtmetis

by

Arūnas Kulikauskas. Zoo daiktas

Vasario 11 d., penktadienį, 18 val. Nacionalinėje dailės galerijoje atidaroma paroda ZOO fotografija. Kaunas. Paskutinis sovietmečio dešimtmetis.

11 val. kviečiame į parodos atidarymui skirtą spaudos konferenciją, kurioje dalyvaus Lietuvos fotomenininkų sąjungos Kauno skyriaus pirmininkas Gintaras Česonis, specialiai į parodos atidarymą iš Jungtinių Amerikos Valstijų atskridęs fotografas Arūnas Kulikauskas, fotografai Giedrius Liagas ir Saulius Paukštys, parodos kuratorės Margarita Matulytė ir Ieva Mazūraitė-Novickienė.

Neformali fotografų grupė, draugų praminta „plėšriųjų sekcija”, kartais susiburdavo Kauno zoologijos sodo fotolaboratorijoje, įrengtoje šalia plėšrūnų narvų. Tačiau „ZOO” yra ir platesnė nuoroda į izoliuotą, anuomet nesuprastą ir neįvertintą naujosios kartos fotografų kūrybą. Arūnas Kulikauskas, Gintautas Stulgaitis, Visvaldas Dragūnas, Giedrius Liagas, Saulius Paukštys išnaudojo fotografiją konstruktyviai veiklai – savo meninių pasaulių modeliavimui. Atsiribodami nuo tiesioginių sovietinės tikrovės refleksijų ir vaizdo turinio sureikšminimo jie kalbėjo apie tai, kas slypi juose pačiuose ir bandė parodyti realybę taip, kaip suprato, o ne tik matė. Devintajame dešimtmetyje pradėję reikštis Kauno menininkai tikslingai vykdė denatūralizavimo, depsichologizavimo ir deidealizavimo programą. Nauja fotografijos leksika, išreiškianti postmodernistinę pasaulėjautą, rodė radikalų vertybių pasikeitimą ir perėjimą nuo tradicinio prie konceptualaus požiūrio į meninį objektą.

Anuomet dominavo lietuvių fotografijos mokykla, plėtojusi dokumentalizmu grindžiamą sampratą apie bazinius fotografijos kūrimo (priemonių ir tikslų) principus, todėl naujoji kauniečių meninė banga gerą dešimtmetį (ne tik sovietmečiu, bet ir pirmaisiais nepriklausomybės metais) išliko periferinė, o vėliau buvo tiesiog pamiršta. Individualūs meniniai eksperimentai, ne vienu atveju priimti kaip vidinio asmenybės diskomforto ir konflikto su aplinka pasireiškimai, iš tikrųjų turėjo bendresnes ištakas, o originali raiška, atrodžiusi destruktyvi, buvo konceptualiai pagrįsta. Dėl stipraus tradicijos įsitvirtinimo „plėšrieji” nepajėgė užimti lygiavertės pozicijos, tačiau nebuvo ir asimiliuoti, nes bent daliniam jos pagrindimui dirvą parengė Vitas Luckus, Algirdas Šeškus, Alfonsas Budvytis, Vytautas Balčytis, Remigijus Pačėsa.

Eksponuojami Arūno Kulikausko, Gintauto Stulgaičio, Visvaldo Dragūno, Giedriaus Liago ir Sauliaus Paukščio (11 salėje) darbai yra surinkti iš autorių arba jų šeimų archyvų kartu su Lietuvos fotomenininkų sąjungos Kauno skyriumi. Paroda veiks iki balandžio 3-ios dienos.

info iš Nacionalinės Dailės Galerijos tinklapio

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s


%d bloggers like this: